House of Nerds

1. November gikk jeg ut i frilanstilværelsen. Jeg sa opp en fast og trygg jobb i fantastiske McCann Oslo, for å satse på å finne egne kunder, hjerteprosjekter og egne briefer. En av de flotte kundene jeg ville jobbe konsept –og forretningsutvikling med, var House of Nerds. Etter et par møter ble vi raskt enig om å jobbe sammen i noen måneder.

Hva var briefen?
Jeg skulle finne på ideer og konsepter til arrangementer på huset.

Hva var målet?
Målet var å lage ideer til faste arrangementer og enkelttiltak.

Hvordan var det å jobbe der?
Gøy og lærerikt. Det var gøy å jobbe med entreprenører og reklameveteraner med mange røverhistorier fra gamledager. I historiene deres fant jeg lærdom og innsikt om livet som entreprenør og kreativ i Norge.

Lærdommer:
Det er tøft å drive et eget, selv om du har gjort det mange ganger før. Selv de med erfaring klør seg i hodet iblant. Markeder, målgrupper og ungdom endrer seg. Kanaler, prioriteringer og ideer må derfor også endre seg med. Utfordringen var ikke å gjøre House of Nerds bra, det var å vise dens verdi til en ung målgruppe. Kommunikasjonen var like viktig som lokalene.